środa, 15 kwietnia 2020

Neosanacja rozkrada Polske 2

Neosanacja rozkrada Polske 2

Towary w handlu międzynarodowym z reguły transportuje się kontenerami.  Na duże dystanse najtańszy jest towarowy transport morski. Droższy jest alternatywny ( nie zawsze możliwy do zastosowania ) transport kolejowy a najdroższe ale i najszybsze jest Cargo lotnicze.
Regularny transport kolejowy dużego kontenera 40 stopowego na linii  Szanghaj - Małaszewicze  kosztuje 5800 USD. Gwarantowany maksymalny czas operacji to 14 dni ale niektórym transportom wystarczy 11 dni.

W roli powietrznych ciężarówek używane są często samoloty Boeing 747 który już wysłużyły sie w transporcie pasażerskim. Z uwagi na ekonomie w transporcie towarowym samoloty lataja troszkę wolniej niż w pasażerskim co jest bez znaczenia dla klientów. Zużycie paliwa jest istotną pozycją w kosztach operacji Cargo.
Produkowany od 2010 roku  Boeing 747-400/8  ma zależną od wersji ładowność użytkową 162 400 – 214 503 kg a powierzchnie  ładunkową 1100m3

Koncerny UPS i DHL obejmują swoimi operacjami cały glob. 
UPS utrzymuje regularną linie towarową między Szanghajem i Frankfurtem nad Menem bez międzylądowania. Są to wielkie porty lotnicze.  UPS za pełne Cargo B747-400 czyli na obu pokładach 140 ton z Szanghaju do Frankfurtu żądał 1,28mln USD ale pewnie coś można czasem wytargować. Za kilogram Cargo trzeba było zapłacić 9.15 dolara czyli bardzo drogo. Tańszy jest rosnący w siłe China Cargo Airlines z siedzibą w Szanghaju.
Generalnie kurs B-747 z Chin do Europy kosztuje 330-800 tysięcy dolarów.

W dobie Internetu wspomożonego Czarnym Internetem mało co uchowa się w tajemnicy.
W marcu Czesi w Chin sprowadzili na potrzeby walki z Koronawirusem 6 samolotów z Cargo z Chin. Przykładowo 19 marca do Czech przybył samolot An-124 Rusłan, który przywiózł z Chin jednorazowo 106.337 kg   sprzętu jak maseczki, kombinezony, przyłbice i inne. Operacje  logistycznie obsługiwał DHL licząc sobie za całość  371.116 USD. Koszt kilograma Cargo wyniósł tylko  3,49 USD. Czesi mają więc głowę do interesów i musieli się targować mając inną dobrą ofertę. Pewnie wpływ na niską cenę mają też obecne niskie ceny paliw.

Samoloty sowieckie znane były z bardzo dużego zużycia paliwa. Potężny, zabytkowy Antonow 225 z 1988 roku w warunkach porównywalnych z B-747 spala prawie trzy razy tyle paliwa co Boeing. Totez An-225 z 80 ton Cargo z Chin do Polski międzylądował w  Ałma Acie aby zatankować paliwo na dalszy lot.
Bardzo rzadko używanego An-225 wyczarterował do operacji brytyjski Chapman Freeborn Airchartering Ltd. no bo Polski nie-rzad nie umie nic zrobić.

Wczorajszy lot An-225 z 80 tonami Cargo z Chin do Polski kosztował  wariacką kwote 12 mln.
Przy dzisiejszym kursie dolara koszt przewiezienia 4 kontenerów koleją wyniósłby 4 x 5800 USD  x 4.14 zł/USD = 96200 zł czyli 124.8 razy taniej nie zapłacił "polski" nie-rząd. 
Czesi za 80 ton lotniczego Cargo z Chin zapłacili 1,158, 680 zł czyli 10.4 raza taniej.

Sporo ktoś zarobił z  Dojnej Zmiany ! Przy okazji pewnie zarobił ktoś w Londynie za lewą fakturę i na banderowskiej Ukrainie, umiłowanej przez nie-rząd.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz