Autostrady i korupcja
Z podsluchanych rozmow telefonicznych wynikało ze wokoł budowy autostrad funkcjonuje potezna korupcja i mozna nieuczciwie zarobic potezne lewe pieniadze. "Polacy nic sie nie stało"
Dane z 2013 roku dotyczace dlugosci zbudowanych autostrad i ich sredniego kosztu jednostkowego za kilometr:
Austria: 1696 km - 12,87 mln euro
Czechy: 729 km - 8,86 ml euro
Dania: 1130 km - 5,89 mln euro
Hiszpania: 14021 km - 6,69 mln euro
Holandia: 2631 km - 50 mln euro
Irlandia: 663 km - 10 mln euro
Litwa: 309 km - 4 mln euro
Niemcy: 12 813 km - 8,24 mln euro
Norwegia: 344 km - 18 mln euro
Słowenia: 747 km - 7,29 mln euro
Węgry: 1273 km - 11,87 mln euro
Polska: 1224,4 km - 9,61 mln euro
Znacznie droższy od średniej ogólnopolskiej jest odcinek autostrady A2 między Łodzią i Warszawą oraz A1 między Gliwicami Sośnicą a Zabrzem Maciejowem.
Na zabrzańsko - gliwickim fragmencie A1 wybudowano 13 obiektów inżynierskich - mosty, wiadukty, przepusty dostosowane do migracji zwierząt oraz estakady. Dlugosc jednak trudnych odcinkow A1 jest bardzo mala na tle dlugosci wszystkich zbudowanych w Polsce autostad.
Bardzo kosztowna jest budowa autostrad w Alpach. Strasznie drogie sa wielokilometrowe tunele wydrążone w skałach oraz wiadukty nad przepaściami w Alpach. Koszt jednostkowy moze byc nawet kilkanascie razy wiekszy niz autostrady w latwym terenie.
Generalnie budowa autostrad w trudnym terenie ( Hiszpania, Włochy, Skandynawia, Grecja i czesciowo wiele innych krajow europejskich ) jest bardzo droga i bardzo zlozona i klopotliwa.
Wystarczy rzucic okiem na mape Europy aby nabrac przekonania ze rowna jak stoł Polska jest bardzo dogodna do budowy drog i powinny byc one bardzo tanie.
Nierzadowi PO zarzucono w Audycie budowe najdrozszych w Europie autostrad a nazywajac rzecz po imieniu potezna korupcje.
Platformiany towarzysz ministerialny Grabarczyk o prezencji powiatowego fryzjera z trybuny sejmowej oskarzenia nazwal klamstwem.
Grabarczyk miał lewe pozwolenie na broń. Jak wynika z podsłuchu obiecywał swojemu koledze – naczelnikowi wydziału Komendy Wojewódzkiej Policji w Łodzi odpowiedzialnemu za wydawanie pozwoleń na broń – stanowisko w jakiejś państwowej spółce. Kiedy materiały zebrane przez śledczych wskazywały, że w sprawie doszło do korupcji i Grabarczyka nalezałoby raczej aresztowac to kolesie z Platformy zrobili z Grbarczyka .... ministra sprawiedliwosci.
Odsunieto od sprawy prokuratora a nowy dyspozycyjny prokurator ewidentnie skręcał śledztwo w sprawie jego lewego pozwolenia na broń. W koncu doszlo do nocnej dymisji Grabarczyka poniewaz sprawa mogła mocno zaszkodzić kampanii prezydenta z ruskiej budy.
Minister sprawiedliwosci z lewym pozwoleniem na bron i błazen Seremet jako prokurator generalny to wlasnie portret platformianego wymiaru sprawiedliwosci.
Na koszt budowy autostrad sklada sie:
- koszt projektu
- koszt wykupu ziemi
- koszt niwelacji terenu
- koszt materialow budowlanych
- koszt transportu materialow na miejsce budowy
- koszt samej budowy drogi i obiektow inzynieryjnych
- koszt kredytu
Pracownicy w Polsce zarabiaja 1/4 do 1/7 tego co na zachodzi pracujac czesto duzo dluzej. Koszt godziny pracy wynosi circa 1/4 do 1/8 tego co na zachodzie. Ziemia w Polsce tez jest tania na tle zachodu. Totez autostrady w Polsce powinny byc bardzo tanie. Z pewnosci tansze niz w Dani i na Litwie.
Jesli autostrada powstaje w wyniku ulepszenia istniejacej drogi to jej koszt jest bardzo ale to bardzo maly.
Rozne skorumpowane Grabarczyki nie maja nic do stracenia. Gra idzie o calosc. Miejsce Grabarczykow jest w wiezieniu. Grabarczyk po wyjsciu z wiezienia za kilka lat , juz bez majatku i kolesi, bedzie pił tanie wino, sikal pod siebie i spal na dworcu - to jest jego miejsce. Stad proba ogłupiania Polakow.
Dlaczego dziennikarze z niemieckich, polskojezycznych gadzinowek nie pisza prawdy o korupcji przy autostradach ? Pieniazki z koszmarnie drogiej budowy autostrad jada czesciowo do Niemiec ! A przeciez Niemcy sa swiatowymi mistrzami korupcji zagranicznej ! Jeszcze nie tak dawno niemieckie firmy mogły zagraniczne łąpowki odliczac od podatku ! To jest uczciwosc narodu wodza Adolfa Hitlera.
Tylko teraz jak to wytlumaczyc mojemu znajomemu ,ktory jest inz z dobrej polskiej uczelni a do tego jest milionerem a jedzi na marszed KOD'u bo uwaza ze demokracja jest zagrozon :P
OdpowiedzUsuń@Pan Samochodzik
UsuńTo tak zwany leninowski pozyteczny idiota !
Wiadomo, że niemiaszki kręciły tu niezłe lody co do budowy autostrad. Więc jak chińszczyzna chciała wejść na rynek to polscy poplecznicy pod butem niemaszków robili im ze wszystkich stron pod górkę aby tylko polsko-chiński biznes autostradowy nie wypalił. Jak po takich akcjach budżet chińskiej firmy się nie domykał to oficjalnie w łże telewizjach ogłoszono jak to chińczycy są be i tylko kasę chcieli wyciągnąć. Jakoś dziwnie u siebie chińczycy nie mają kłopotów finansowych i budują, że aż się kurzy. Z resztą co się dziwić jak 3/4 gazet i tv należy do niemiaszków. Jakie gazety taka propaganda.
OdpowiedzUsuń@ blogger
UsuńKonieczne jest ograniczenie obecnosci niemieckiego kapitału w polskojezycznych mediach gadzinowych.