Niemiecka uczciwosc
Niemieckie koncerny oskarzone o potezna korupcje w Grecji. Rozpoczyna sie wielki proces :
http://matusiakj.blogspot.com/2015/09/niemieckie-koncerny-oskarzone-o-potezna.html
Mistrzem korupcji, jak zawsze jest Siemens.
matusiakj.blogspot.com/2014/03/znow-korumpujacy-siemens.html
http://matusiakj.blogspot.com/2013/01/niemiecka-uczciwosc-siemensa-part1.html
http://matusiakj.blogspot.com/2013/01/niemiecka-uczciwosc-siemensa-part2.html
http://matusiakj.blogspot.com/2014/06/pare-korupcyjnych-grzeszkow.html
Silniki Diesela emituja zabojcze nanoczastki DEP - Diesel Exhaust Particles, na skutek niekompletnego spalania mieszanki paliwowej w silniku
DEP maja fatalny wplyw na zdrowie populacji zwlaszcza przy przewleklej ekspozycji.
DEP to nanostrukturalne agregaty o rozbudowanej powierzchni, na której zaadsorbowane są liczne związki organiczne np. wielopierścieniowe węglowodory aromatyczne i nieorganiczne np. związki siarki, metaliczny pył. Średnica agregatów DEP mieści się w zakresie od 10 do 600 nm, a nawet do 10 000 nm i zależy m. in. od rodzaju użytego paliwa. Średnia wielkość agregatów DEP sprawia, że łatwo mogą one ulegać trwalej depozycji w płucach.
W pojazdach Volkswagena z silnikiem diesela typu EA 189 stwierdzono "rzucającą się w oczy różnicę między wartościami emisji spalin na stanowiskach kontrolnych a wartościami podczas rzeczywistej eksploatacji". To chyba największe oszustwo i skandal w nowożytnej historii motoryzacji.
Amerykańska Agencja Ochrony Środowiska (EPA) podejrzewa Volkswagena oraz Audi o manipulowanie wartościami dotyczącymi spalania i emisji spalin. Amerykanie wykryli, że wartości podawane przez komputer pokładowy były całkowicie fałszywe. EPA zarzuca złamanie ustawy o ochronie klimatu. Chodzi o 482 000 samochodów sprzedanych w USA. Amerykanie mogą nałożyć maksymalną karę w wysokości 37 500 dolarów na każdy samochód, co daje kwotę przekraczającą 18 mld dolarów. Sprawa zajmuje sie sąd federalny,
Gdy EPA zagroziła, że nie wyda VW certyfikatu na auta z silnikami Diesla na rok modelowy 2016, koncern przyznał, że z rozmyslem zaprojektował i zainstalował w tych autach oprogramowanie pozwalające fałszować testy.
EPA podaje, że sprytne oprogramowanie, które ogranicza emisję szkodliwych substancji działało tylko podczas oficjalnych testów. W rzeczywistości silniki dużo bardziej zanieczyszczały środowisko, łamiac wszelkie normy. Normy emisji toksyn są 40 razy przekroczone !
Niemiecka organizacja Deutsche Umwelthilfe (DUH) również zarzuca VW zaniżanie wartości szkodliwych substancji wydzielanych do atmosfery. Sprawa również dotyczy silników wysokoprężnych.
Szef Volkswagena Martin Winterkorn poinformował 20 wrzesnia o zarządzeniu zewnętrznego śledztwa w związku z oskarżeniami EPA w tej sprawie. Wydał oświadczenie, w którym podkreślił: "Osobiście głęboko ubolewam nad tym, że nadużyliśmy zaufania naszych klientów i opinii publicznej". Firma wstrzymała sprzedaż aut w Stanach Zjednoczonych
Minister transportu Niemiec zarządził sprawdzenie samochodów Volkswagena z silnikami Diesla.
Dziś koncern oswiadczył, że problem trucia dotyczy około 11 milionów jego pojazdów sprzedanych na całym świecie.
Francja domaga się wszczęcia ogólnoeuropejskiego dochodzenia w tej sprawie. Włoski rząd pyta, czy VW stosował naganne praktyki również we Włoszech.
Warto przypomniec ze Niemcy w czasie II Wojny Swiatowej swoje ofiary poczatkowo truli spalinami samochodow. Dopiero pozniej proces ludobojstwa udoskonalili i uprzemyslowili stosujac wydajny i tani Zyklon B.
Za Wikipedia:
"W 1933 roku F. Porsche poznał Adolfa Hitlera, który zażyczył sobie, by Porsche stał się nadwornym konstruktorem ówczesnych Niemiec. 17 kwietnia 1934 roku Ferdinand Porsche zaprezentował niemieckiemu rządowi projekt samochodu – legendarnego Garbusa. Była to odpowiedź na oczekiwania Hitlera, który domagał się taniego, rodzinnego samochodu. W zamyśle, Hitler chciał odciążyć kolej, która była z roku na rok coraz bardziej niewydolna. Po wielu zbudowanych prototypowych modelach (konkretnie było ich 9) zatwierdzono w 1938 roku"
VW ma tez poważny problem z nieszczesnymi silnikami rodziny TSI - silniki te pozywiaja sie olejem silnikowym palac go obledne ilosci. Silniki TSI biorą olej w takich ilosciach jak niegdys kopcace dwusuwy Syrenek, Trabantow i Wartburgow.
Zupelnie inna sprawa sa podawane przez europejskich producentow zanizone - oszukancze poziomy zuzycia paliwa.
Gaz (Nord Stream II) odbił się czkawką
OdpowiedzUsuń