środa, 14 października 2015

Panele fotowoltaiczne - przyklad

Panele fotowoltaiczne - przyklad

 PGE oddała do użytku pierwszą swoja elektrownię fotowoltaiczną na Górze Żar w Międzybrodziu Bialskim. Jest najwyżej położona instalacja fotowoltaiczna w Polsce, leży na wysokości 740 m n.p.m.

Zainstalowano tam 2400 paneli fotowoltaicznych usytuowanych w 16 rzędach - każdy panel o szczytowej o mocy 250 W. Łączna powierzchnia paneli wynosi 3500 m kw. Elektrownia chroniona jest specjalną instalacją odgromową składającą się z 200 masztów o wysokości 4 m każdy. Zakładana roczna produkcja energii w elektrowni fotowoltaicznej PGE kształtować się będzie na poziomie 550 MWh brutto.

Realizacja projektu kosztowała 2,8 mln złotych.
Moc szczytowa brutto wynosi 2400 x 250 W = 600 KW.  Gdyby panele pracowaly z pelna moca rocznie wytworzylyby 365 dni x 24 godziny x 0.6 MW = 5256 MWh
Czyli efektywnie pracuja srednio z moca  550 / 5256 = 10.4% mocy szczytowej.
To jest wartosc bliska osiagalnej w naszym klimacie. Ale raczej bedzie to okolo 9%.
Aktualnie jedna megawatogodzina kosztuje okolo 172 zlotych.
Zakladajac sprawnosc inwertera na 95% i 3% na zuzycie wlasne energi do sieci zostanie wprowadzone rocznie 506 MWh o wartosci 87032 zlotych.  Zatem sam kapital wylozony na budowe splaci sie po 32.2 latch !

Przy rynkowych stopach procentowych od kapitalu  "inwestycja" nigdy sie nie splaci.
Pominelismy koszty napraw, dozorowania, stopniowy spadek sprawnosci ogniw, koszt utylizacji zużytych paneli, koszt rozbiorki  i tak dalej.
Kompletny bezsens.
Apropos srodowiska - wyrabano tam las i nastapila  degradacja srodowiska.

26 komentarzy:

  1. To nie o taką energię odnawialną chodzi nie te ceny nie ten klimat.
    Proste tanie instalacje do podgrzewania wody będą ok.
    polecam filmik (ruchomy solar) https://www.youtube.com/watch?v=5jqE1wjVVYI
    toto na filmiku załatwia problem ciepłej wody od połowy marca do końca września
    dla 3 osobowej rodziny w Warszawie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Proste tanie instalacje do podgrzewania wody sprawdzja sei od kwietnia do sierpnia z duzymi tolerancjami

    OdpowiedzUsuń
  3. Pan Matusiak wie Pan Jacek w chyba wie i ja wiem że w przypadku TAKICH OZE jak to powyżej chodzi tylko o przewal...przeje...przepier...publicznych czyli NICZYICH pieniędzy.
    Zarobi ten kto ma zarobić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Matoly z PO i bezpieki lubia defraudowac publiczne pieniadze. To ich ulubiony sport

      Usuń
  4. Panele fotowoltaiczne wykonane z najwyższej klasy podzespołów znalazłem u elektroSłonecznych.

    OdpowiedzUsuń
  5. W tym roku też zaplanowałem sobie montaż paneli fotowoltaicznych na dachu i w końcu mi się udało. Już widzę pierwsze oszczędności mimo, że panele mam dopiero pierwsze miesiąc. Znalazłem fajną ofertę pożyczek na https://taktofinanse.pl/Interesuje-Cie-szybka-pozyczka-na-dowod-osobisty-bez-zaswiadczen-o-dochodach-poznaj-mozliwosci i udało się wszystko sprawnie i szybko zamontować

    OdpowiedzUsuń
  6. Także zanim zdecydowałam się na panele fotowoltaiczne czytałam o tym sporo. Teraz już jak firma z Iławy https://olsztynskieokna.eu/fotowoltaika-ilawa.html zamontowała u mnie panele fotowoltaiczne to wszystko działa znakomicie. Jestem bardzo zadowolona z tego wyboru.

    OdpowiedzUsuń
  7. Oczywiście, że jeśli mówimy o fotowoltaice to przede wszystkim jest ona teraz instalowana na domach prywatnych osób. Ja także od pewnego czasu mogę pochwalić się taką instalacją. Bardzo fajnie, że firma http://inovativ.pl/fotowoltaika-dla-domu/ wykonywała dla mnie całą instalację, gdyż faktycznie znają się na rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przydatne te obliczenia, dzięki

    OdpowiedzUsuń
  9. Farmy fotowoltaiczne są dobrym pomysłem przy dużych za potrzebowaniach energetycznych. Osobiście takiego nie potrzebuje. Gdyż mieszkam na terenie dolnośląskiego i montażem paneli słonecznych w Wrocławiu zajęła się odpowiedzialna firma z której jestem zadowolony

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawy przykład i muszę przyznać, że ja również się nad tym poważnie zastanawiam. Po zapoznaniu się z wpisem https://greenpolska.com/optymalizator-mocy-co-to-jest-w-fotowoltaice/ jestem zdania, że optymalizator mocy to ważny element w całej instalacji.

    OdpowiedzUsuń
  11. Oczywiście trzeba ocenić opłacalność samej inwestycji zanim się zdecydujemy. Korzyści jest jednak o wiele więcej, nie tylko finansowe. Rozwiązanie jest ekologiczne a co ważne uniezależniasz się od dostawcy i przerw w dostawie prądu.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ponownie zgłosiłam się do 4OZE https://4oze.pl/ jeśli chodzi o montaż paneli fotowoltaicznych. Wcześniej tylko się orientowałam, ale dziś wiem, że to jest wybór dla mnie. Dlatego też w sumie nic innego mnie nie interesuje, tylko to. Mogę dzięki temu zaoszczędzić, a też po prostu nie będę musiała być zależna w kwestii energii.

    OdpowiedzUsuń
  13. Samo posiadanie fotowoltaiki jest na pewno bardzo ważne i ja muszę przyznać, że jak najbardziej takie rozwiązania warto jest mieć. U mnie całością prac zajęła się firma https://www.asta-energy.pl/ którą oczywiście każdemu mogę polecić.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja nie mam wątpliwości, że takie panele to przyszłość. Szczególnie przy rosnących cenach prądu. A jakie panele zamontować? Na pewno fotowoltaika kartuzy to dobry wybór, ta firma zajmie się instalacją kompleksowo, tak aby klient był w pełni zadowolony.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajnie, że pge zainteresowało się rynkiem energii odnawialnej i stawiają swoje farmy paneli fotowoltaicznych

    OdpowiedzUsuń
  16. Oby powstawało coraz więcej paneli,aż w końcu przejdziemy na znacznie większą cześć pozyskanej energii z nich, a nie tylko pozyskujemy energie z węgla.

    OdpowiedzUsuń
  17. Moim zdaniem fotowoltaika to przyszłość, im więcej paneli tym lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  18. Także dość ważną sprawą jest to aby wiedzieć przede wszystkim co robić w momencie jakiejkolwiek awarii sieci elektrycznej. Jak dla mnie bardzo mądrym wyborem jest skontaktowanie się z pogotowiem elektrycznym https://elektryk-wroclaw.pl/pogotowie-elektryczne/ i myślę, że ta opcja jest zdecydowanie najlepsza.

    OdpowiedzUsuń
  19. Grunt to wybrać sprawdzoną firmę, jak na przykład http://solarcon.pl/ która założy nam panele fotowolaticzne.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ogólnie trzeba jeszcze przyznać, że właśnie to jest bardzo dobra opcja i ja także chcę powiedzieć, że fajnie jest mieć zawsze kontakt do zaufanego elektryka. Uważam, że bardzo dobrze sprawdza się kontakt z https://wzu-energpol.pl/ i ja zawsze z jego usług korzystam.

    OdpowiedzUsuń
  21. Oczywiście, że tak. Teraz w nowym budownictwie to przeważnie stawiana jest instalacja fotowoltaiczna bo jest po prostu oszczędna. Skorzystajcie z https://fiberlink.pl/fotowoltaika/ są sprawdzeni. Nic nie stoi na przeszkodzie by również ją zainstalować w starym budownictwie

    OdpowiedzUsuń
  22. Dziwię się że nie montują paneli fotowoltaicznych na blogach z płyty, jest ich bardzo dużo.

    OdpowiedzUsuń
  23. Im więcej takich farm paneli fotowoltaicznych tym będziemy o wiele więcej prądu generować.

    OdpowiedzUsuń
  24. Kiedy szukasz specjalistów od elektryki, ważne jest, aby wybrać firmę, która może zaoferować szybką i skuteczną pomoc. https://anluks.pl/ to firma, która szybko reaguje na wezwania klientów, oferując usługi takie jak instalacje, naprawy, a także modernizacje systemów elektrycznych. Ich zespół profesjonalistów jest dostępny, aby pomóc ci w każdej sytuacji, od prostych napraw po bardziej skomplikowane projekty instalacyjne.

    OdpowiedzUsuń