Samochody elektryczne i technologia
W 2016 roku w Europie sprzedano 15.8 mln nowych samochodów, w USA 17.5 mln a w Chinach aż 28 mln samochodów.
W Chinach zarejestrowano w 2016 roku 352 tysięcy samochodów elektrycznych zaś w USA, które są na drugim miejscu w świecie, 159 tysięcy. W Chinach sprzedaje się połowe globalnej produkcji samochodów elektrycznych. W ogromnej większości są one produkowane przez chińskie firmy. Nabywcy są zachęcani zwolnieniem z podatku od kupna i akcyzy. Mają też ułatwienia w parkowaniu co chyba w wielkich zatłoczonych miastach jest dla nabywców zdecydowanie najważniejsze.
Rząd Chin chce aby już za trzy lata sprzedawano rocznie co-najmniej 3 mln samochodów elektrycznych.
W Chinach jest 150 tysięcy stacji ładowania akumulatorów zaś w USA 41 tysięcy. W tym roku w Chinach ma powstać co-najmniej 100 tysiecy stacji ładowania. Od kilku lat na nowo zabudowywanych obszarach w Chinach buduje się wzmocnione elektryczne sieci dystrybucyjne tak aby można było zainstalować stacje ładowania samochodów. Pod tym względem sytuacja w USA i Europie jest dużo gorsza.
W Chinach całkowicie odmiennie niż w USA i Europie samochód elektryczny jest pierwszym samochodem właściciela i kierowcy.
W kwietniu zwodowano pierwszy zbudowany w Chinach lotniskowiec. Jednostka z napędem konwencjonalnym ma wejść do służby około 2020 roku. Na lotniskowcu tym bazować będą 24 myśliwce Shenyang J-15 i 12 uzbrojonych śmigłowców. Znawcy tematu podnoszą że jednostka jest przestarzała na tle konstrukcji amerykańskich ale proces projektowania i budowy był nadzwyczaj sprawny. Projektowanie lotniskowca rozpoczęto w 2013 roku, a budowę w końcu 2015 roku.
Chiny zbierając doświadczenie w nowej dla nich dziedzinie oczywiście zbudują kolejne jednostki, prawdopodobnie z napędem atomowym.
Według stacji stacji CNN, Chińczycy prawdopodobnie szybko zhakowali system obrony antyrakietowej THAAD (Terminal High-Altitude Area Defense) rozmieszczony niedawno w Korei Południowej przez USA.
"Chiny korzystają z cyberszpiegostwa dość regularnie, gdy chińskie interesy wchodzą w grę" - powiedział CNN dyrektor ośrodka analiz ds. cyberszpiegostwa FireEye John Hultquist. "Mamy dowody, że (Chińczycy) namierzyli co najmniej jedną z instytucji biorących udział w rozmieszczaniu rakiet".
Nowy chiński dwusilnikowy odrzutowy samolot pasażerski C919, odbył niedawno swój pierwszy lot. Samolot ma być konkurencją dla Boeinga 737 i Airbusa A320. Na pokładzie była tylko pięcioosobowa załoga. Zakomunikowano, że lot przebiegł pomyślnie i wszystkie systemy samolotu funkcjonowały prawidłowo. C919 zbudowała chińska państwowa firma lotnicza COMAC (Commercial Aircraft Corporation of China). COMAC podał, że ma zamówienia na 570 tych samolotów.
Krok po kroku, Chiny uparcie prą do przodu. Samochody elektryczne to tylko jeden klocek w całej wielkiej układance.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz