Nowy Jedwabny Szlak bez Polski ?
Wygląda na to że "polskim" rządom nie podobała się idea Nowego Jedwabnego Szlaku.
Minister Macierewicz: "Ta koncepcja ekspansji Chin jest częścią całościowej koncepcji porozumienia Europy Zachodniej z Rosją i Chinami, a także wyeliminowania z obszaru eurazjatyckiego wpływów Stanów Zjednoczonych oraz zlikwidowania niepodległego bytu Polski..."
Minister A. Macierewicz nie wyraził zgody na użytkowanie terenu po dawnej Jednostce Wojskowej jako dużego hubu kolejowego w Łodzi i zwalczał samą ideę w ramach gratisowego "robienia laski".
Decyzję podyktowali mu oczywiście nasi "przyjaciele" zza oceanu. Chińczycy odebrali jasny i czytelny komunikat, że ich inwestycje w Polsce nie będą miały perspektyw, ponieważ tu rządzą ich przeciwnicy gospodarczy na pasku Ameryki.
Chińczycy sprzedają Polsce ponad 13 razy więcej towaru niż od nas kupują i zrównoważenie bilansu usługami transportowymi byłoby wskazane.
Zmiana podwozia wagonów towarowych z szerokotorowego na normalnotorowy na granicy Białoruś-Polska trwała do 6 dni co chyba należy widzieć w optyce dywersji i sabotażu.
Rosyjska spółkowa kolejowa RŻD Logistics i niemiecka firma DB Cargo porozumiały się i chcą skierować dostawy ładunków z Chin do Kaliningradu i Petersburga a następnie statkami do niemieckich portów. Taki Nord Stream, tylko że kolejowy.
Nie chcieliśmy czerpać korzyści z tranzytu rurociągami rosyjskiej ropy i gazu. Jest Nord Stream i Nord Stream 2 i szansa że zostaniemy stopniowo odcięci od rosyjskich dostaw surowców z powodów techniczno - ekonomicznych. Zbyt małe dostawy aby opłacało się remontować rurociągi i infrastrukturę. Albo awaria lub pożar albo wybuch.
Rosja ZAWSZE wywiązywała się z kontraktów na dostawy, nawet w czasie niebezpiecznych epizodów Zimnej Wojny bowiem chce być uważana za wiarygodnego i cennego dostawcę w sytuacji gdy Ameryka bez przerwy przyprawia im PR-em gębę bandyty.
Tradycja współpracy politycznej i gospodarczej Prus - Niemiec i Rosji sięga XVIII wieku jako że słabiutka Polska nie była dla nikogo interesującym partnerem. Ich współpraca gospodarcza jest obustronnie korzystna bowiem partnerzy potrafią ze sobą rozmawiać i się porozumieć.
Z drugiej strony Karpat powstaje linia kolejowa z portu w Pireusie, kupionego przez Chińczyków, do Belgradu i Budapesztu.
Stare przysłowie mówi że jak nie możesz z wrogiem wygrać to się do niego przyłącz. Alibaba jest kolosem i nie mamy z nią szans.
Zauważyć należy że robiąc gratis laskę Amerykanom nikt z polskim rządem nie będzie chciał poważnie rozmawiać. Wpierw nie będziemy zapraszani na różne spotkania a potem będą nas traktować jak trędowatych.
Trzeba się cenić jak prostytutka i nie zadawać się z byle kim a już zwłaszcza z Izraelem
nie jest mozliwe zeby tez rzadz chcial zrobic cos dobrego dla Polski, coraz bardziej mam wrazenie ze takiego rzadu nie ma - ale to tez chyba w duzej mierze przez nas wyborcow
OdpowiedzUsuńA jaką alternatywę przy wyborach mamy ?
OdpowiedzUsuńTaki magdalenkowy układ zaprojektowano przy okrągłym stole.