Polonizacja gospodarki ???
1. Delphia Yachts powstała w 1990 roku jako Sportlake. Obecnie ma największą stocznię jachtową w Europie Środkowo-Wschodniej. W ciągu 28 lat działalności wybudowała 25 tysięcy jachtów najróżniejszych typów, od jednostek śródlądowych, poprzez morskie, aż do oceanicznych. Obecnie, w swojej ofercie firma ma 9 modeli żaglówek i 8 jachtów motorowych. Ma klientów w Europie, Rosji, USA, Kanadzie i Australii, oraz w Japonii i Chinach.
Delphia jest świetnie rozpoznawalną markę. Delphia w 2017 roku miała 30 milionów euro przychodu ze sprzedaży. Zatrudnia ponad 670 osób i eksportuje 95 procent swojej produkcji.
Dolphia została przejęta przez francuską grupę Benetau. Możliwe że za 2 lata nie będzie już Dephia Yachts. Cała produkcja zostanie przeniesiona do Chinach a kontrahenci sprzedani.
Nie wiadomo dlaczego właściciele sprzedają biznes. Może wystraszyli się danin, opłat, składek i szykan biurokratycznych ...
2. Firma Solaris Bus & Coach założona w 1996 roku przez Solange i Krzysztofa Olszewskich zatrudnia obecnie 2300 osób w swoich zakładach produkcyjnych w Bolechowie k/Poznania i w Środzie Wlkp.
Produkty polskiej firmy, głównie autobusy, obecne są w 32 państwach w ponad 700 miastach. Do tej pory z fabryk Solarisa wyjechało ponad 16 000 pojazdów. Są to zarówno autobusy miejskie z tradycyjnym napędem spalinowym, jak również pojazdy z napędem alternatywnym w tym: autobusy hybrydowe, elektryczne, z wodorowym ogniwem paliwowym i na CNG. Solaris jest także największym w Europie producentem trolejbusów.
Producent autobusów Solaris został sprzedany Hiszpanom. Strategicznym inwestorem jest hiszpańska firma CAF.
Wartość Solarisa jest szacowana przez nowego inwestora na nieco ponad 300 mln euro, ale ostateczna kwota zostanie ujawniona dopiero po zamknięciu całego procesu.
3. Po pół roku szukania inwestora strategicznego, sieć delikatesów "Piotr i Paweł" znalazła nowego właściciela. Nabywcą jest prawdopodobnie Jeronimo Martins, które zaproponowało wyższą cenę. Jeronimo Martins jest właścicielem sieci Biedronka.
4. Producent pojazdów kolejowych Pesa, powinien w zasadzie zbankrutować. Tak to jest robić biznes z PKP czyli z polskim nierządem.
5. Samopoczucie premiera Mateusza Morawieckiego wydaje się dobre. Ostatnio Mateusz Morawiecki mówił o tym jak rozkradziono w procesie prywatyzacji polskie firmy branży przetwórstwa rolniczego. Zapomniał dodać że sprawcą był nierząd AWS czyli PO i PiS-u ! NB. Pojawia się tam nazwisko Morawiecki.
Gdy złodzieja złapią za rękę ma krzyczeć - to nie moja ręka !
Tutaj wyjaśnienie dlaczego tak się dzieje:
OdpowiedzUsuńhttps://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/ferro-emperia-cyfrowy-polsat-action-kontrole,197,0,2411461.html
"Ofiary złych przepisów podatkowych. Fiskus ukarał kolejną firmę"
OdpowiedzUsuńFaktycznie lepiej firmę sprzedać i założyć nowa w cywilizowanym świcie
Tak - tylko jeśli sprzedać - to komu. Jeśli uciekać z bagna - to sprzedaje się za grosze. A tutaj te firmy dostają niezłą kasę. Natomiast jachty Delphia - widziałem po 2 latach zaczynają rdzewieć. Marka była tania / dobra a od jakiegoś czasu nie jest tak bardzo tania ani tak bardzo dobra. Lepiej jest kupić jacht Bavaria - ale też nie nowy tylko sprzed paru lat. Nowe jachty Bavaria ważą 30 -40% mniej niż stare, mając te same rozmiary. A potem płyniesz lewym halsem, ktoś wchodzi do klopa. Zmieniasz hals, a w klopie ten sam ktoś nie może wyjść. Więc znowu zmieniasz hals na poprzedni i gość wychodzi.
OdpowiedzUsuńKwestia Delphi to raczej kwestia strategiczna. Za parę lat zaczęły by się straty.
Te firmy zostały sprzedane za dobrą kasę. Stocznię jachtową sprzedać za niezłą kasę przed kryzysem to majstersztyk.